Polityka prywatności

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) („RODO”) informujemy, że:

Administrator danych osobowych

Administratorem Państwa danych osobowych jest Soudal Sp. z o.o. z siedzibą w Cząstkowie Mazowieckim przy ul. Gdańskiej 7, 05-152 Czosnów, zarejestrowaną w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000041452, NIP 5221082281, wysokość kapitału zakładowego 988 000,00 PLN („Administrator”).

Kontakt z Administratorem jest możliwy poprzez adres e-mail: soudal@soudal.pl lub pisemnie na wyżej podany adres.

Dane osobowe zbieramy bezpośrednio od Państwa w ramach użytkowania naszej strony internetowej, wymiany korespondencji elektronicznej, odwiedzin naszych profili na mediach społecznościowych.

Podanie przez Państwa danych osobowych jest zawsze dobrowolne, ale niezbędne, by się z nami skontaktować.

Inspektor Ochrony Danych

Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych, z którym można skontaktować się za pośrednictwem adresu e – mail: iod@soudal.pl

Cele i podstawy przetwarzania

Formularz kontaktowy

  • Administrator przetwarza Państwa dane osobowe, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO, ponieważ przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora takich jak udzielanie odpowiedzi na Państwa pytanie zadane w formularzu kontaktowym.

Kontakt z Administratorem

  • Administrator przetwarza Państwa dane osobowe, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO, ponieważ przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora takich jak udzielanie odpowiedzi na Państwa pytanie zadane w wiadomości e-mail oraz podczas rozmowy telefonicznej, nawiązywanie i utrzymywanie relacji w ramach działalności gospodarczej.

Działania marketingowe

  • Administrator przetwarza Państwa dane osobowe, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO, ponieważ przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora takich jak informowanie klientów o produktach, usługach, promocjach i wydarzeniach Administratora („Informacje handlowe”);

Podstawą prawną przesyłania Państwu Informacji handlowych wskazanymi przez Państwa kanałami komunikacji jest zgoda wyrażona na podstawie art. 398 ustawy z dnia 12 lipca 2024 roku Prawo komunikacji elektronicznej.

Jej wyrażenie jest dobrowolne i nie uzależnia możliwości korzystania z usług oferowanych przez Administratora bądź dokonania zakupu jego produktów od jej wyrażenia.

  • Jeżeli wyrazili Państwo omawianą zgodę, mają Państwo prawo wycofać ją w dowolnym momencie, przy użyciu linku dostępnego w stopce każdej otrzymanej przez Państwa wiadomości od Administratora, poprzez e-mail lub listownie na adres siedziby Administratora.
  • Wycofanie przez Państwa zgody może być zrealizowane w terminie do 30 dni od zgłoszenia takiego żądania.
  • Cofnięcie przez Państwa zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przez Administratora przed jej wycofaniem.

Szkolenia

  • Administrator przetwarza Państwa dane osobowe, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO, ponieważ przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora takich jak przeprowadzenie oraz udział w szkoleniach organizowanych przez Administratora.

Wtyczki mediów społecznościowych

Na naszej stronie internetowej wykorzystywane są wtyczki mediów społecznościowych z sieci Facebook (Meta Pixel), Youtube, LinkedIn, Youtube, Instagram.

Wtyczki oznaczone są logiem każdego z wymienionych powyżej kont portali społecznościowych. Każdy z nich posiada odrębną politykę prywatności, z której treścią zapoznać można się wchodząc na poszczególną stronę za pomocą wtyczki. Zawartość wtyczki jest przesyłana bezpośrednio do portalu społecznościowego z przeglądarki i integrowana ze stroną. Te informacje (w tym adres IP) są przesyłane bezpośrednio z przeglądarki użytkownika na serwer danego portalu społecznościowego, gdzie kolejno są one przechowywane. 

Cel i zakres gromadzenia danych oraz informacje o dalszym ich przetwarzaniu i wykorzystywaniu przez portale społecznościowe, a także związane z tym prawa oraz opcje ustawień w celu ochrony prywatności można znaleźć na każdym z wymienionych portali. Jeśli nie chcą Państwo, aby portal społecznościowy przypisywał zebrane informacje o wizycie na naszej stronie internetowej bezpośrednio do Państwa profilu, należy uprzednio wylogować się z konta na danym portalu społecznościowym przed odwiedzeniem witryny.

Odnośniki do innych stron

Na naszej stronie internetowej  znajdują się również odnośniki do innych stron internetowych. Zasady korzystania ze stron internetowych i zachowania prywatności użytkowników stron, do których użytkownik zostaje przekierowany za pomocą odnośnika, są zamieszczone na tych stronach.

Okres przechowywania danych osobowych

Formularz kontaktowy

  • Państwa dane będą przechowywane przez okres niezbędny do udzielenia odpowiedzi i wyjaśnień, jednakże nie dłużej niż przez okres 1 roku od momentu nawiązania kontaktu z Administratorem.

Kontakt z administratorem

  • Państwa dane będą przechowywane przez okres niezbędny do udzielenia odpowiedzi i wyjaśnień, jednakże nie dłużej niż przez okres 2 lat od momentu nawiązania kontaktu z Administratorem.

Działania marketingowe

  • Państwa dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora, jednakże nie dłużej niż do czasu wniesienia przez Państwa sprzeciwu wobec przetwarzania danych.

Jeżeli Administrator przetwarza Państwa dane osobowe w oparciu o udzieloną przez Państwa zgodę, będą one przetwarzane do momentu jej wycofania.

Szkolenia

  • Państwa dane będą przechowywane przez okres 1 roku od daty przeprowadzenia szkolenia.

Odbiorcy danych osobowych

W związku z działaniem strony i realizacją usług, Państwa dane osobowe mogą być ujawniane zewnętrznym podmiotom, którymi są podmioty z Grupy Soudal, właściciele portali społecznościowych oraz serwisów internetowych, dostawcy wykorzystywanych przez nas systemów i rozwiązań informatycznych. Każdorazowo są to podmioty profesjonalne, które specjalizują się w świadczonych przez siebie usługach.

Ujawnienie dokonane jest zawsze w ramach obowiązujących przepisów prawa i wyłącznie, po weryfikacji takiego podmiotu, pod kątem zagwarantowania przez niego wdrożenia odpowiednich rozwiązań technicznych i organizacyjnych, umożliwiających ochronę Państwa danych osobowych, a także spełnienia przez nie wymogów wskazanych w przepisach z zakresu ochrony danych osobowych, w tym RODO.

Prawa osoby, której dane dotyczą

W związku z przetwarzaniem przez Administratora Państwa danych osobowych, mogą Państwo zawsze skorzystać z następujących praw, które określone zostały na gruncie RODO:

a. prawa dostępu do swoich danych osobowych i zasad ich ochrony 
b. prawa do sprostowania danych, 
c. prawa do usunięcia danych, 
d. prawo wniesienia sprzeciwu względem przetwarzania danych przez Administratora, 
e. prawa do ograniczenia przetwarzania danych, oraz 
f. prawa do przenoszenia danych do innego administratora danych.

Z praw wskazanych powyżej mogą Państwo skorzystać kontaktując się z Administratorem za pośrednictwem ww. adresu e-mail lub pisemnie, na adres siedziby Administratora.

Jeżeli uznają Państwo, że Administrator w jakikolwiek sposób naruszył zasady przetwarzania Państwa danych osobowych, przysługuje Państwu prawo do złożenia bezpośredniej skargi do organu nadzoru, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa. Sposób składania wyżej wymienionej skargi został określony na stronie internetowej Urzędu Ochrony Danych Osobowych pod adresem: https://uodo.gov.pl/pl/83/155.

Określone powyżej prawo sprzeciwu względem przetwarzania danych osobowych przez Administratora polega na zgłoszeniu przez Państwa sprzeciwu, gdy ze względu na Państwa szczególną sytuację nie chcą Państwo, by Administrator dalej przetwarzał Państwa dane w celu wynikającym z jego prawnie uzasadnionego interesu. W niektórych sytuacjach (np. obrona przed zgłaszanymi roszczeniami), interes Administratora może mieć pierwszeństwo wobec Państwa praw i wolności – wówczas będzie to skutkowało nieuwzględnieniem sprzeciwu.

Jeżeli Państwa sprzeciw dotyczyć będzie realizowanych przez Administratora celów w zakresie marketingu, nie musi on być jakkolwiek uzasadniony i będzie zawsze uwzględniony.

Przekazywanie danych poza Europejski Obszar Gospodarczy

W ramach wykonywania naszych usług, Administrator korzysta z narzędzi udostępnianych przez podmioty zewnętrzne, których siedziba czasem znajduje się poza terenem Europejskiego Obszaru Gospodarczego (tzw. państw trzecich). Jeżeli dojdzie do takiego transferu Państwa danych osobowych, będzie to każdorazowo przeprowadzone w oparciu o reguły wskazane w prawie ochrony danych osobowych, w tym do krajów, co do których Komisja Europejska wydała decyzję stwierdzającą, że kraje te zapewniają odpowiedni stopień ochrony danych osobowych. W niezbędnych przypadkach, Administrator poinformuje Państwa o takim transferze.

Administrator we własnym zakresie nie planuje bezpośrednio przekazywać danych do państw trzecich (czyli poza Europejski Obszar Gospodarczy – EOG) ani do organizacji międzynarodowych, jednak specyfika działania mediów społecznościowych oraz serwisów internetowych i ich międzynarodowy charakter powodują, że potencjalnie możliwy jest transfer danych poza EOG, co nie jest zależne od Administratora. Podstawą takiego transferu są standardowe klauzule umowne zatwierdzone przez Komisję Europejską, zaś w przypadku transferu na teren USA – Decyzja Wykonawcza Komisji Europejskiej z dnia 10 lipca 2023 r. stwierdzająca adekwatność ochrony w odniesieniu do bezpiecznego i zaufanego przepływu danych między UE a USA (tzw. Data Privacy Framework).

Aktualna wersja polityki

Administrator zastrzega sobie prawo dokonywania zmian niniejszej polityki zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi. Aktualna wersja polityki obowiązuje od dnia 11.03.2025 r.